Åmot ungdomsskoles nettsider!

Else- Marie sin bursdag!!!

Dagen startet rolig og greit med frokost på hotellet. Klokken 9 lastet alle opp i bussen og var klare for en hel dag med shopping. Men bussen gikk ikke før kvart over 9 så alle var på forskudd og for første gang måtte elevene vente på de voksne og reiseleder Liv Berit.

Ca. halv 10 ankom delegasjonen fra Rena Krakow. De fleste kastete seg inn i den faste bytaxien som kjørte oss opp til markedsplassen. Dette var en bil med masse seter og en vogn hengende bak med masse seter. Personene som kjørte disse hadde like mye respekt for trafikken som resten av Polen, så turen gikk forholdsvis fort. I svingene kjørte vi på to hjul og krasjet nesten flere ganger. Både med folk og biler.

Vel oppe på markedsplassen begynte alle med sitt som bestod av shopping og mer shopping.

Sånn omtrent midt på dagen ble det også mer liv i byen. Plutselig kommer det et stort opptog med korps og full pakke. Flere tror dette er et folketog så vi vil prøve å henge oss på. Men nærmere ser vi at det ikke er et vanlig opptog. Det er Miss World på reise i Polen!! Alle deltagerne er der inklusivt Norges håp konkurransen. Gutta fra Rena kaster fram sine kameraer og både filmer og tar bilder av deltagerne og spesielt Miss Norge. De roper og vinker til Miss Norge og flere ganger kikk hun bort på oss og gir og pene misse smil og vink.

Så var moroa over.

Klokken kvart på to beveget alle seg mot bussen igjen. Da alle var samlet takket Bent Inge for seg. Han dro hjem til Norge igjen.

Klokken to var bussen i gang og alle fra Rena takket for et fint opphold i Krakow.

Nå bar det mot Wroclaw (uttales vrosjlav) og mer shopping.

Nå var det å gjøre det kunststykket og bruke opp våre siste Złoty.

Dette var ikke noe problem og de fleste elevene kom tilbake med både sko, klær og noen til og med høyttaleranlegg.

Klokken 7 skulle vi møte i bussen, men nå var vi ikke klare til å dra før ti over 7.

Vel på veien var stemningen på topp og det bar nå mot nytt hotell i Złotorya.

Dette hotellet hadde en helt annen standard enn motellet utenfor Kracow.

Her ble det sen kveld og de fleste var våkne til 12 og utover det.

Forside Skolen vår | Prosjekter | Elevsider | Ansatte
| Nettsteder | Arkiv | English

Send gjerne kommentarer om skolens hjemmesider!