webdesign.gif (14602 bytes)

Innhold:

Sammendrag
Mål med oppgaven
Innledning
En teoretisk belysning
Problemstilling
Vårt valg:"Åmotweb-design"
Oppsummering

Framtidige arbeidsplasser og nyskapning i distriktene er avhengig av informasjonsteknologien, fordi denne er uavhengig av tid og sted. Derfor er det ekstra viktig at ungdom og voksne i Åmot tar denne teknologien i aktiv bruk og at grunnskolen i samarbeid med Høgskolen i Hedmark ligger langt framme i å utnytte teknologiens muligheter.

Framtidas arbeidstakere vil måtte:

  • Lære spesialisert informasjon raskt og kontinuerlig.
  • Skille ut viktig informasjon ut fra mindre viktig informasjon.
  • Arbeide sammen med andre på det fysisk samme stedet, men de må også kunne jobbe sammen med andre som nødvendigvis ikke befinner seg på samme sted.
  • Presentere informasjon muntlig, skriftlig og gjennom multimedia.

Vi håper at prosjektet vil bidra til:

  • Stimulere samarbeidslæring innenfor og utenfor skolen.
  • Kritisk og kreativ tenkning.
  • Motiverte og interesserte elever.
  • Skape positive holdninger til entreprenørskap.

På lengre sikt kan en håpe at prosjektet kan bidra til nyskapning og etablering av nye virksomheter i Åmot kommune.

Eksamens-
oppgave


Dette er en eksamensoppgave i studiet ADB2 for pedagogisk personell ved Høgskolen i Hedmark.


Utført vårsemesteret 1999 av: Rolf Berge, Tor Erik Berge, Bjørn Meland, John Harald Gartland, Arne Vegard Sveen, Geir Hjermstad og Helge Olav Nes.

Karakter: 1,9

Skolen vår | Prosjekter | Elevsider | Ansatte
| Nettsteder | Arkiv | English

Send oss gjerne kommentarer om skolens hjemmesider!