![]() |
![]() |
|
|
8. klasse 2002 - 2003 | Oppdatert 20.05.2003 Resultatet ser du her. NY! Gruppe 3
|
|
| Læreverk: | Akantus, kunst og håndverk for 8.-10. klasse. | ||
| Klasse: | 3 grupper i 8. klasse, ca. 13 elever per gruppe, til sammen alle i 8. klasse. | ||
| Dag: | Fredag 1-2 t. | ||
| Datarom: | Er reservert. | ||
| Tid: | 8 dobbelt-timer. | ||
| Teori: | Akantus, kunst og håndverk for
8.- 10. klasse. Kap. 12. Levende bilder |
||
| Praksis: | Verktøy:
Data. Programvare: Paint Shop Pro, Animation pro 3 eller GIF Animator og FrontPage 2000 til presentasjon.. |
||
| Elevoppgave: | Lag en animasjon. Animasjon: Filmteknikk som får dukker, leirfigurer, tegnede figurer og lignende til å virke levende, ved at det fotograferes, og der enkeltbildene vises i rask rekkefølge. Forslag til framgangsmåte: Lag tegninger på ark, bruk lego, plastilina, matpapir m. m. Ved hjelp av billedbehandlingsprogram og dataanimering lager dere en animasjon... Nøyaktighet er svært viktig for å få et godt resultat. |
||
| Vurdering: | Elevene er med på en muntlig vurdering oppgavene. Arbeidsinnsats og prosess er viktige momenter i vurderinga. |
||
| NB! | (Ta vare på alle notater og
kopier) Lærer: Helge Olav Nes |
|
Forside
| Skolen vår | Prosjekter | Elevsider
| Ansatte Send oss gjerne kommentarer om skolens hjemmesider! |